FAQ

Jak mi příměsi (přísady) do oleje pomůžou?

Odpovědí je hned několik. Přísady do olejů zlepšují kluznost, a tím snižují namáhání v místech, kde dochází ke tření. Snižují teplotu, emise, zvyšují výkon, prodlužují životnost a snižují spotřebu PHM. Čím nižší tření, tím menší namáhání a opotřebení motoru.

 

Do jakého oleje můžu Megalon přidávat?

Megalon byl vyvinut pro použití téměř do všech druhů motorových olejů, proto není důležité, do jakého oleje ho použijete (syntetický, polo-syntetický i minerální). Při výběru vhodného oleje se řiďte pokyny a specifikací výrobce Vašeho auta.

 

Je MEGALON vhodný pro použití v motorech s malým objemem?

Ano. Obzvláště v malých motorech má použití Megalonu veliký význam. I když jsou tyto motory živé, čím dál více se objevují obavy o jejich životnost, protože na dosažení srovnatelného výkonu musí vyvíjet zpravidla vyšší otáčky a mají objemově vyšší zatížení, než motory s větším objemem.

 

Je to ekologické?

Ano. Všechny produkty Megalon splňují přísné normy a přispívají k ochraně životního prostředí.

 

Proč nestačí klasická levná nafta?

Levná nafta z neznačkových čerpacích stanic nemusí být kvalitní a může postupně zanášet palivový systém a motor auta vyšším množstvím usazenin. Obzvláště citlivé jsou na to moderní dieselové motory, kde usazeniny dokážou dokonce ovlivnit funkci trysek a zanášet filtry rychleji, než je obvyklé. Doporučujeme tankovat základní palivo na některé se značkových čerpacích stanic a zvyšovat jeho kvalitu palivovými přísadami Megalon D+ pro naftu a Megalon B+ pro benzin.

 

Prodlouží palivové přísady životnost filtru?

Bohužel nevíme, jaký filtr máte na mysli - tedy jestli palivový nebo olejový. Palivové přísady jsou v první řadě čističe. Znamená to, že uvolňují a odplavují usazeniny a nečistoty. Po první aplikaci budou filtry paliva zanesené více než obvykle. To je normální, protože Megalon odplaví již existující nečistoty a ty se zachytí právě ve filtrech. Proto po 1. aplikaci a spotřebování cca 200 litrů paliva doporučujeme palivový filtr vyměnit (není to ale podmínkou, záleží na znečištění filtru).

 

Jaký vliv má Megalon na DPF filtr (filtry pevných částic)?

Palivové příměsi MEGALON zlepšují hoření a víme, že kvalitnější hoření znamená méně usazenin i méně emisí. Známe případy, kdy pravidelní uživatelé MEGALONU dosáhli o více než 75% vyšší životnost DPF filtru než je původně deklarovaná životnost výrobcem.

 

Mají palivové příměsi vliv na startování?

Ano. Přísady do paliva Megalon D+ a B+ sice nejsou primárně určené proti zamrzání, avšak eliminují vodu z palivového systému, která má výrazný vliv na zamrzání. Taktéž čistí trysky a svíčky. Kombinací s olejovými přísadami se účinek ještě zvýší.

 

Mají přísady do olejů vliv na životnost motoru i při studených startech?

Víme, že trvá cca 8- 15 vteřin od nastartování, než se olej dostane na všechna potřebná místa a začne mazat. Přísady do olejů Megalon C+ a Motor vytváří na styčných plochách kovů ochrannou mikrovrstvu s dokonalou kluzností a díky ní je motor okamžitě „mazaný“ a ihned chráněný vůči nadměrnému opotřebení již při studených startech a následně i v průběhu celého provozu.

 

Neumím se rozhodnout mezi Megalon Motor a Megalon C+, jaký je mezi nimi rozdíl?

Tyto dvě přísady se výrazně liší svým složením a v konečném důsledku i účinností. MEGALON MOTOR obsahuje mikrokeramickou kluzní směs a třecí modifikátory a velikost mikrokeramických částiček je cca 2,5-3 mikronů. V případě, že se používá jemnější filtr než 4 mikrony, mohly by se v něm tyto částice zachytit. Tehdy doporučujeme použití MEGALONU C+. Tyto velmi jemné filtry se však vyskytují velice ojediněle a týkají se pouze použití v průmyslu. V automobilech (osobních i nákladních) tyto jemné filtry nepoužívají, proto pokud neřešíte rozdíl v ceně cca 10%, tak klidně použijte účinnější MEGALON MOTOR.

 

Nepoškozují palivové přísady těsnění?

Ne. Nové a pravidelně měněné těsnění dle doporučení výrobce vozidla budou s palivovými přísadami fungovat správně. Ve starších autech nebo strojích, kde těsnění nejsou pravidelně měněná, se může vyskytnout po aplikaci tzv. „prolínání“ - slabý průsak maziva nebo paliva přes těsnění. V každém těsnění se v průběhu jeho používání začnou vyskytovat mikroprasklinky, do kterých se dostávají usazeniny (většinou karbonové). Pokud by usazeniny neucpávaly tyto mikroprasklinky, těsnění by nemuselo těsnit dostatečně. Starší těsnění těsní v mnoha případech jen díky těmto usazeninám a je pouze otázka času, kdy se dostanou na konec své životnosti. Aby vás toto nepřekvapilo, doporučujeme před výměnou oleje aplikovat Megalon palivové přísady ve zvýšené dávce, která vyčistí motor i celý palivový systém. Po výměně oleje a těsnění již bude vše v pořádku.

 

Je pravda, že motor může fungovat i bez oleje, tedy pouze s Megalonem?

Ano, dočasně se to opravdu děje. Nazýváme to provozní jistotou. Pokud je MEGALON do povrchu již dostatečně zapracovaný (tj. po aplikaci Megalonu jste ujeli minimálně 500-700km), motor nebo stroj dokáže i v případě ztráty oleje ještě určitou dobu fungovat, aniž by se zadřel. Řidič vozidla nebo obsluha stroje tímto získá drahocenný čas na dojetí do servisu, nebo odstranění poruchy.

 

Slyšel jsem argumentaci, že olejové příměsi nejsou v oleji potřebné.

Toto je názor malé skupiny lidí, většinou laiků v oblasti tribologie, nebo lidí, kteří nesledují poslední výzkumy a trendy v oblasti tribologie, kde je nejmodernější vývoj velice rychlý. Faktem ovšem je, že Evropská komise omezuje používání mnohých aditiv (aditiv určených do základových olejů, SAPS...). Jsou to sloučeniny (síra, fosfor atd.), jejichž použití v olejích se omezuje, protože jsou škodlivé pro životní prostředí a vytváří nežádoucí usazeniny. Aplikací MEGALONU Motor nebo MEGALONU C+ zvyšujete efektivitu mazání a zároveň přispíváte k ochraně životního prostředí.

Na poslední tribologické konferenci se jednoznačně určili trendy v budoucím vývoji mazání, které jako jeden z významných cílů určují zvýšení kluznosti povrchů kovů. Nakonec až 26% celkových emisí prý způsobuje doprava (i když ta osobní v tom nehraje nejvýznamnější roli).

 

Co jsou to olejové příměsi a čím se liší od aditiv?

Klasická aditiva známe jako látky, které se přidávají do základového oleje. Jejich poměr a složení pak určuje účel, na nějž bude konkrétní olej použitý, a jaké vlastnosti má splňovat. Takovýmto mícháním základového oleje s příslušnými druhy aditiv vznikají například i oleje do benzinových nebo naftových motorů, oleje do převodovek atd. Oleje jsou takto vyvážené, a kdybychom do nich přidali další aditiva, tak bychom tuto rovnováhu mohli narušit. Přísady do olejů Megalon však působí jako „zušlechťovače povrchu kovu“, které nemění vlastnosti oleje. Proto i rovnováha zůstává zachována a  upravuje se pouze samotný povrch kovu, jenž pak lépe odolává opotřebení.

 

Slyšel jsem argument, že olej již všechny aditiva obsahuje a není potřeba nic přidávat. Je to pravda?

Tento argument používají hlavně prodejci olejů, když chtějí zdůraznit kvalitu svého oleje. Faktem ovšem je, že v dnešní době je enormní tlak na cenu produktů, nevyjímaje oleje. Bohužel Vám málokterý výrobce olejů přizná, že rozdíl v kvalitě základového oleje mezi jednotlivými výrobci (myslíme značkové oleje) se moc neliší. Ten rozdíl v kvalitě dělají mimo jiné i aditiva, která se do oleje přidávají. Samozřejmě čím více kvalitních aditiv olej obsahuje, tím je dražší. Pokud vám můžeme doporučit, tak rozhodně dodržte specifikaci oleje, kterou doporučuje výrobce vašeho auta, a do ní přidejte kvalitní přísadu. Pak nezáleží na značce použitého oleje a životnost vašeho motoru velmi výrazně prodloužíte. Nedoporučujeme však přidávat do olejů různá aditiva, která budou olej „vylepšovat“.

Pokud je ale pro zákazníka jediným kritériem cena, tak musíme otevřeně konstatovat, že náš německý výrobce nebude ustupovat z vysoké kvality produktu za cenu náhrady některých složek výrobku za levnější, ale méně účinné, pouze aby dosáhl nižší ceny.

 

Vyplatí se koupě palivových přísad MEGALON?

Ano. Cenová výhodnost spočívá ve vydatnosti. Balení o velikosti 500ml vám vydrží cca na 800-1400 litrů paliva (podle koncentrace použití). Některá konkurenční aditiva (do paliva) sice stojí „pouze“ 200,- Kč, ale aplikují se jen do 100 litrů paliva. Abyste takovými aditivy dosáhli vydatnosti 500 ml balení MEGALONU, museli byste si jich koupit cca 10 flašek a v konečném důsledku vás to pak stojí více než 2000 Kč, nemluvě o nízké míře účinnosti.

 

Proč jsou Vaše produkty dražší než ostatní?

Odpovědí je několik. Náš německý výrobce není ochoten přistupovat na kompromisy ohledně účinnosti a nahrazovat některé složky produktů levnějšími náhradami. Druhým důvodem je to, že všechny produkty se vyrábí výhradně v Německu a výroba se ani do budoucna nepřesune do levnějších zemí jako je třeba Asie. Třetím důvodem je, že výrobce investuje značné finanční prostředky na neustálý vývoj produktů. Poslední důvod je ten, že všechny naše produkty jsou neředěné koncentráty. Když si pak spočítáte vydatnost koncentrátu, tak zjistíte, že cena již není tak vysoká.  V tribologii platí dvojnásob, že to co bylo moderní před 5 lety, je dnes zpravidla zastaralé. Na oplátku se můžete spolehnout, že od nás dostanete vždy špičkovou kvalitu bez kompromisů.